Klant worden

Om klant te worden van Net Brussel kunt u contact met ons opnemen per e-mail op pro@arp-gan.be en verstrek de volgende informatie:

  • Naam van het bedrijf
  • Adres van het bedrijf
  • Telefoonnummer
  • Btw-nummer

Zodra we uw gegevens en een lijst van uw behoeften hebben ontvangen, wordt uw aanvraag doorgestuurd naar de commercieel afgevaardigde, die zo spoedig mogelijk contact met u opneemt.

Het afval van een commerciële speler zonder ophaalcontract zal niet worden opgehaald door onze ploegen. Wacht niet langer en regulariseer uw situatie!

Waarom klant worden van ons Agentschap? 
Ontdek hieronder 9 redenen om voor Net Brussel Pro te kiezen!

Praktische informatie

1. Lokale expertise en naleving van uw wettelijke verplichtingen

Met Net Brussel Pro als partner kunt u er zeker van zijn dat u alle wettelijke verplichtingen naleeft op het vlak van contract voor de ophaling en verwerking van uw afval. We hebben meegewerkt aan het opstellen van de nieuwe gewestelijke wetgeving en kennen dus alle details. 

Met onze 30 jaar ervaring bieden we u diensten aan die zijn afgestemd op de lokale, nationale en internationale contexten. We helpen u ook om duurzame praktijken te implementeren en zo wettelijke risico's te vermijden.

Herinnering aan uw wettelijke verplichtingen

  • Sinds 2 februari 2013 is elke producent of houder van huishoudelijk of gelijkgesteld afval (bedrijven, zelfstandigen, overheidsdiensten, verenigingen, enz.) wettelijk verplicht om een ophaalcontract voor zijn afval te hebben. Ze moeten ook het papier en karton sorteren dat voortkomt uit hun beroepsactiviteit.   
  • Sinds 2 februari 2014 is het voor professionelen ook verplicht om PMD, transparante glazen flessen en flacons en tuinafval te sorteren.   
  • Sinds mei 2023 zijn de handelszaken en bedrijven eveneens verplicht om hun voedingsafval te sorteren ingevolge de inwerkingtreding van een nieuwe Europese richtlijn. 

2. Een persoonlijke benadering en oplossingen

We ontwikkelen oplossingen die inspelen op uw specifieke behoeften, of u nu een kleine winkel, een horecazaak of een groter bedrijf hebt. Onze aanpak houdt ook rekening met de specifieke kenmerken van uw situatie (geproduceerde afvalfracties, volumes, uurroosters, operationele contraintes) en integreert duurzame praktijken.

3. Concurrerende prijzen die sortering aanmoedigen

We onderscheiden ons door marktconcurrerende tarieven en kwaliteitsdiensten aan te bieden, met name dankzij:

  • De optimalisering van onze activiteiten: we implementeren efficiënte processen voor de ophaling, sortering en het beheer van afval, waardoor we onze operationele kosten kunnen drukken en concurrerende prijzen kunnen handhaven;
  • Schaalvoordelen: als grote speler in de netheidssector in Brussel kunnen we voordeel halen uit onze grote inzamelvolumes om voordelige tarieven te bedingen bij de leveranciers;
  • Technologie en innovatie: we investeren in innovatieve technologieën om onze processen te optimaliseren, onze kosten te drukken en de efficiëntie van onze activiteiten te verbeteren;
  • Verantwoord hulpbronnenbeheer: door duurzame praktijken toe te passen en door recyclage en hergebruik te bevorderen, kunnen we onze kosten voor de verwijdering van verschillende afvalfracties drukken;
  • Een gediversifieerd dienstenaanbod: we bieden een volledig gamma afvalbeheerdiensten aan, waardoor we op de uiteenlopende behoeften van onze klanten kunnen inspelen. Deze diversificatie maakt ons aantrekkelijker voor potentiële klanten, verbreedt onze klantenportefeuille en laat ons toe om onze vaste kosten te spreiden.

4. Een geëngageerde openbare dienstverlening en een kwalitatief stadsleven

Als openbare dienstverlener zetten we ons in voor het algemeen belang, de ecologische duurzaamheid en het welzijn van de gemeenschap. 

Het is onze missie om afvalbeheersystemen uit te rollen die uw en onze negatieve impact op het milieu minimaliseren. 

Onze visie is gericht op het bevorderen van de afvalvermindering aan de bron, de recyclage, de compostering en andere duurzame praktijken om de overgang naar een circulaire economie te ondersteunen. 

We dragen ook bij aan een schone, aangename en veilige omgeving door de openbare ruimte schoon te houden en de aanwezigheid van sluikstorten in de stad te verminderen.

5. Erkende certificeringen

De certificeringen ISO 9001 en ISO 14001 die we hebben behaald, getuigen van onze inzet voor de kwaliteit van onze diensten en het milieu. 

We zetten ons ook in om onze online platforms te verbeteren zodat ze toegankelijk zijn, waardoor we het Any Surfer-label hebben gekregen.

6. Belangrijke infrastructuur

We beschikken over een brede waaier aan afvalverwerkingsfaciliteiten en een gevarieerd wagenpark, die efficiënte diensten van afvalophaling en -beheer garanderen. Onze ophaalwagens doorkruisen heel Brussel, 7 dagen op 7.

7. Een versterkt burger- en milieu-engagement dankzij sensbilisering en educatie

We erkennen het belang van de actieve betrokkenheid van alle Brusselaars en Brusselsen bij het afvalstoffenbeheer. Onze visie moedigt de participatie van de gemeenschap dan ook aan door middel van sensibiliserings-, educatie- en samenwerkingsinitiatieven. 

Dit betekent dat we u en uw medewerkers en medewerksters aanmoedigen om de beste praktijken van afvalstoffenbeheer toe te passen en u helpen om de voordelen te begrijpen van sortering, recyclage en milieuvriendelijke praktijken. 

Zo kunt u ook uw ecologische impact verminderen.

8. Actieve samenwerking en duurzame partnerschappen

Onze aanpak omvat ook duurzame partnerschappen met lokale overheden, bedrijven en milieuorganisaties.

Deze samenwerkingen beogen een grotere efficiëntie van onze acties, de uitrol van aangepaste oplossingen voor afvalstoffenbeheer en een maximalisatie van onze impact. Dit helpt ons om onze diensten te verbeteren en zo de klanttevredenheid te vergroten.

9. Voortdurende verbetering, innovatie en duurzaamheid

We engageren ons om innovatieve technologieën te gebruiken en duurzame praktijken toe te passen om voortdurend:

  • Onze afvalbeheerdiensten te verbeteren;
  • Proactief te reageren op de veranderende behoeften van onze klanten;
  • Te voldoen aan de milieueisen;
  • De ecologische impact te verminderen.